תחקיר • כך הערימו הרפורמים על נציג 'דגל התורה' והביאו לתמיכתו בהם

    ארי וידר No Comments on תחקיר • כך הערימו הרפורמים על נציג 'דגל התורה' והביאו לתמיכתו בהם
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעות לאחר הסערה שנוצרה כשנודע ששיעורים רפורמים יתוקצבו על ידי עיריית ירושלים, מנסים הנציגים החרדים, בדגש על אלו המשתייכים לתנועת דגל התורה, להסביר את שאירע.

    ומי העביר את התקציב לרפורמים? דגל התורה

    "בנוגע לישיבת מועצת העיר צריך להבין שבאמת קשה לעלות על כל עמותה ועמותה כי מצביעים על הרבה דברים במקביל", מסנגר אחד מחברי המועצה החרדיים. "זה באמת לא פשוט. השאלה הגדולה היא איך זה אושר בוועדת התמיכות ששם כן דנים על העמותות יותר".

    לידי אתר 'קול חי' הגיעו הפרוטוקולים של ישיבת ועדת התמיכות שדנה בתקצוב עמותת אלול, שלכאורה מתקצבת אף שיעורי תורה רפורמים.

    לאתר 'קול חי' נודע כי בישיבת ועדת התמיכות תמך נציג דגל התורה אליעזר ראוכברגר בתקציב, לעומתו מיכל הלברשטאם מחסידות בעלזא הוצא מהישיבה לאחר שהפריע לקיומה התקין בשל התנגדותו לאישור התקציבים, בגלל שלא הסכים עם עמותה אחרת שלא נכנסה לרשימה.

    ללא שם 2

    מי שהתנגד להקצבות היה דווקא פפה אללו ממרצ, שטען כי יש לתקצב יותר את העמותות הליברליות.

    לדברי אחד מהנציגים המשתייכים לדגל התורה "עמותת אלול היא לא רפורמית כפי שאנחנו מכירים אותה. זו עמותה שמנוהלת על ידי אשה דתית לאומית וזה בסגנון דתי לייט משהו כמו שי פירון. זה אמנם לא כוס התה שלנו, אבל לא ידוע לנו שזה רפורמי".

    עם זאת טוענים חברי מועצה שהשתתפו בישיבה כי "על מנת לעמוד בקריטריונים התאגדו כמה ארגונים לכדי עמותה אחת תחת אלול. אחד מהארגונים הוא בהחלט ארגון רפורמי, והכול היה גלוי ומונח על השולחן".

    חבר מועצת עיריית ירושלים אליעזר ראוכברגר אומר לאתר 'קול חי' "לאחר בדיקה שביצעתי, עמותת אלול איננה רפורמית וגם היא אושרה על תנאי. על פי הקריטריונים אסור לעמותה לשמש כצינור לעמותות אחרות. אם העמותה עברה על הקריטריונים הרי שמצופה מהיועץ המשפטי לטפל בזה".

    מאידך, חבר מועצה שהשתתף בישיבה אומר על טענות 'דגל התורה' כי לא ידעו על ההקצבה לרפורמים, "תיאורטית אפשר הכול לטעון. היה שיח על העניין הזה. הסיבה שפפה אללו התנגד היה כי הוא סבר שצריך לתת להם יותר".

    יושב ראש ועדת התמיכות, חנן רובין מסיעת "התעוררות" במועצת העיר, דווקא מברך על שיתוף הפעולה בין הזרמים השונים. "קיימתי שיחה מורכבת עם הנציגים החרדים, אמרתי להם שיש מונח שנקרא 70 פנים לתורה והוא מונח יהודי", אמר רובין, "הם הבינו והפנימו שירושלים היא עיר מגוונת ושראוי לתמוך בזירת ההתחדשות היהודית בעיר. אני מאוד מעריך אותם על האומץ".



    0 תגובות